Onze club

Deinze Yacht Club VZW (DYC) is gelegen aan de oever van Vlaanderen’s mooiste rivier, de Leie en op een strategisch knooppunt met de andere vaarwegen naar Kortrijk, Brugge, Eeklo of Gent. De club bevindt zich dicht bij het centrum van de stad Deinze met zijn vele winkels, drank- en eetgelegenheden. De haven is gelegen naast het provinciaal recreatiedomein ‘De Brielmeersen’, welke dagelijks gratis te bezoeken is, en op wandelafstand ligt het Museum van Deinze & de Leiestreek. Deinze Yacht Club ziet zich dan ook een toeristisch ambassadeur voor de Stad Deinze en de Leiestreek, waarmee goede en hechte relaties worden onderhouden.

DYC beschikt over een brede en gemakkelijk toegankelijke slipway. Deze slipway is open voor het brede publiek, mits het bekomen van een daglidmaatschap bij de Havenmeester.

In totaal beschikt Deinze Yacht Club over 68 ligplaatsen voor pleziervaartuigen, waarvan 16 kopsteigers met een lengte van 11m, voor 30 boten. Deze zijn  afgesloten en beveiligd met toegangscontrole en bewakingscamera’s. Aan de steigers is water en elektriciteit voorzien. Er zijn een beperkt aantal passantenplaatsen, waarvoor men het best vooraf reserveert bij de Havenmeester.

Het clubhuis is multifunctioneel en in het sanitair blok is douchegelegenheid.  In de onmiddellijke omgeving is er een ruime parking, voor wagen en trailer.