Lid worden?

Een yachtclub biedt aan zijn leden een infrastructuur aan waarin zij hun hobby –  varen –  kunnen uitoefenen in veiligheid en gemak. Leden hebben ten allen tijde toegang tot deze infrastructuur.

De leden van Deinze Yachtclub zijn een vriendenkring die in alle eenvoud genieten van het varen. Daarnaast dragen ze bij tot het toerisme voor Deinze en de Leiestreek. Elk jaar staan ze in voor enkele maatschappelijke acties zonder daarom in de kijker te lopen. Alhoewel per definitie elke schipper een optimistische individualist is, mogen we er prat op gaan dat wat de club vandaag is, het resultaat is van de inbreng van elk individueel lid die het collectief belang voor ogen heeft.

DYC eist van zijn leden een zekere attitude en gedrag, dat als “goed zeemanschap” kan worden omschreven: beleefd en behulpzaam zijn tegenover mede-varenden, respect voor de havenmeester, de clubafspraken en de vaarregels. DYC prefereert goede leden boven veel leden hebben, en daarom is er ook een proeftijd. Bij (zware) overtredingen of wangedrag zal DYC niet aarzelen om het lidmaatschap eenzijdig te beëindigen.

Dit geeft je alvast een eerste indruk wie we zijn, waarvoor we staan. Meer uitleg over de aanvraagprocedure vindt je hierna in een bestand.

Indien je interesse hebt om lid te worden kan je mailen naar de havenmeester.

Met vriendelijke groeten en tot op het water.