40 jaar bestaan

DYC werd gesticht op 20 maart 1978 door 28 booteigenaars en in 1979 als VZW geregistreerd. De haveninfrastructuur werd enkel jaren later aangelegd, met steun van de Stad Deinze, en door de jaren heen stelselmatig verbeterd. Na vele jaren van behelpen hebben we dan de goedkeuring gekregen van Stad en Zeewezen om een eigen clubgebouw te bouwen. Op 11 oktober 2003 zijn de werkzaamheden begonnen en dit enkel door clubleden, allemaal vrijwilligers, wat een zeer grote prestatie was. Op 25 februari 2006 werd er een receptie gehouden ter opening van het clubhuis.

In april 2008 is er dan rond de yachthaven een afsluiting gekomen, en enkele jaren later camera's, wat een echte verbetering was inzake veiligheid voor de aangemeerde schepen.

In 2018 heeft DYC zijn 40-jarig bestaan luisterrijk gevierd, met o.a. een ontvangst op het stadhuis.

De voorzitters waren

• 1ste voorzitter Versichele Jozef